Priča majke Zorice Pajić

Recite nam kako je sve počelo ?

Suprug i ja živeli smo u vanbračnoj zajednici. Zatrudnela sam 1993. godine. Iako je u Petrovcu na Mlavi postojalo porodilište, ja sam po preporuci bliske rođake mog supruga – M.P., koja je po struci lekar, celu trudnoću kao i sam porođaj obavila u Beogradu, u Višegradskoj. Imala sam poverenje u M.P. i na samom početku trudnoće ništa nije delovalo sumnjivo.

Da li Vas je rođaka porodila?

– Ne, na zvaničnom dokumentu, na mestu gde treba da piše ime glavnog akušera napisana su dva znaka pitanja. Kasnije sam saznala da je reč o doktoru R. Porođaju je prisustvovala i babica Đ.,koju sam tada prvi put videla.

Cela trudnoća, zapravo nije vođena po uobičajenoj proceduri. Ja sam uvek odlazila na kontrolne preglede van radnog vremena doktora koji mi je vodio trudnoću i iz tog razloga ja sam posedovala veoma malo dokumentacije o vođenju trudnoće. Kasnije mi je bilo jasno da je sve to urađeno smišljeno i planski.

Kada ste se porodili, šta se dalje događalo?

– Rodila sam dečaka, dana 02.10.1993. godine u Beogradu, u GAK Višegradska. Beba je rođena živa i zdrava. Iako je dobila ocenu osam na rođenju, nije mi dozvoljeno da vidim bebu. Navodili su razne razloge.. Da ima žuticu, da je bolje za mene da ga još ne vidim… 

Povodom toga šta ste preduzeli?

– Ubeđivala sam medicinsko osoblje da mi dozvoli da odem do bebe, ali mi nisu dozvolili. Onda sam ja otišla, krišom, sa još jednom porodiljom iz sobe, do prostorije gde su bile bebe. Dok sam ga gledala kroz staklo prišla mi je medicinska sestra rekavši „lepo vam je dete, zdravo je, ne brinite Vi, slobodno se vratite u svoju sobu i odmorite se“. Osetila sam mir u duši i nemo sledila njena upustva.

Ona je, zapravo, samo potvrdila ono što sam i ja sama videla. Moje dete se nije ni po čemu razlikovalo od ostalih beba.. 

Majka je prestala da priča. U sobi je zavladala tišina. Ćutala je izvesno vreme a onda nastavila da govori:

– Sutradan… sutradan je u sobu ušla vrlo lepa i zgodna mlada žena, koji nikada do tada nisam videla.Na sebi nije imala medicinsku uniformu, naprotiv.. Izgledala je vrlo atraktivno, lepo obučena! Kroz blagi osmeh saopštila mi je da moram biti smirena jer mi je umrla beba, da sam mlada i da ću imati još dece. Od tada, ne znam šta se dešavalo. Bila sam u šoku, davali su mi lekove i neke papire da potpišem. Nisam bila svesna. Sve je postalo konfuzno i delovalo mi je kao san iz kojeg sam želela što pre da se probudim…

Da li ste videli bebu?

– Nismo. Moj muž je tada došao i tražio da vidi dete, ali ga je sin njegove rođake D.P. ( tada je bio muzičar a sada je ugledan doktor) ubedio da to ne treba da radi. Tom prilikom sreo je doktora koji je mene porodio i pitao ga šta se desilo sa našom bebom. Odgovorio je da je porođaj protekao dobro i da je sa bebom sve bilo u redu, ali da on ne zna šta se dalje dešavalo. Bilo mu je čudno da je beba tek tako umrla.

Hteli smo da obavimo sahranu našeg deteta , ali nam je rečeno da bolnica sahranjuje bebe. Tada je moj muž pitao:“da li kod Vas plaćamo, i kolika je cena sahrane?“

Jedna medicinska sestra za šalterom je rekla: „za vas su platili“ ali druga sestra se ubacila u razgovor rekavši:“ne plaća se“!

Šta se dalje događalo?

– Kod mene je uvek postojala nekakva sumnja u priču koju su nam rekli u bolnici, ali su me ubeđivali da je sve to uzrokovano stresom koji sam doživela. Slušajući priče o nestalim bebama postala sam ubeđena da se i meni to isto desilo. Tragajući za istinom uspeli smo da otkrijemo niz nepravilnosti oko slučaja neše bebe. Npr. tražili smo od ‘JKP pogrebne usluge’ da nam zvanično saopšte gde je sahranjeno naše dete. Rekli su nam da muško Pajić novorođenče nije sahranjeno ni na jednom groblju u Beogradu i da nije prošlo kroz kapelu!

Obdukcioni nalaz potpisao je doktor Đ.K. (trenutno nije u Srbiji) i to, kako je navedeno u dokumentacji, obdukcija je obavljena posle pet meseci od smrti deteta. Na tom nalazu postoji šifra ‘STARRY SKY’, za koju nikada niko nije objasnio šta tačno ona znači. Zna se da ta šifra postoji na svakom nalazu gde postoji osnovana sumnja da je reč o krađi beba. Mnogi roditelji to mogu da vam potvrde.

starry

Od dokumentacije, šta posedujete?

 – U opštini Savski Venac najpre su nam rekli da je dokumentacija uništena u poplavi, a kasnije smo od njih dobili samo kopiju upisa u matičnu knjigu rođenih i umrlih. 

Potvrdu o smrti, kao najvažniji i ključni dokaz, nikada nismo dobili. U ovom slučaju izgleda važi pravilo:

NEMA LEŠA – NEMA ZLOČINA!

Ivan Ercegovčević

Andreja Boskovic

Ostavite odgovor

