Intervju: Vojislav Šešelj

O političkim protivnicima, ljudima koji su ga izdali, društvenim i drugim temama govorio je direktno i argumentovano.

vojislav-seselj2

Vojislav Šešelj (Sarajevo, 11. oktobar 1954) je srpski političar, predsednik Srpske radikalne stranke idoktor pravnih nauka.
Prof. dr Vojislav Šešelj je jedan od osnivača i predsednik Srpske radikalne stranke od njenog osnivanja, 1991. godine. Više od deset godina biran je za narodnog poslanika u Narodnoj skupštini Srbije i Skupštini Savezne Republike Jugoslavije. Četiri puta je bio kandidat za predsednika Republike Srbije. Obavljao je dužnost potpredsednika Vlade Republike Srbije (1998—2000), a u periodu 1996—1998. bio je predsednik opštine Zemun.
Šešelj se od 24. februara 2003. godine do 12. novembra ove godine nalazio u pritvoru Međunarodnog krivičnog tribunala za bivšu Jugoslaviju u Hagu.

Poslednje što smo čuli vezano za Vas jeste predlog haškog tužilaštva da Vam se vrati pritvor u Ševeningenskom zatvoru. Šta mislite o tome?

– To mene uopšte ne interesuje.. Ja nisam tražio da me puste i nikakve uslove nisam prihvatio, a oni su mene bukvalno izbacili iz Ševeningenskog zatvora. Ako posle 12 godina nisu uspeli da me osude, zašto bih se ja vratio?

E, sad.. Na mukama će biti režim Tomislava Nikolića i Aleksandra Vučića, jer će oni morati da me hapse, da sprovedu zakonsku proceduru i da me isporuče.

  Šta mislite, šta je Hrvatima najviše zasmetalo u Vašim nastupima u javnosti?

-Sve im smeta… Hrvati od kada postoje, neprekidno beže od istine. Oni su, kako je Jovan Dučić rekao „najhrabriji narod na svetu! Ne zato što se ničega ne boje, već zato što se ničega ne stide!“

Ja govorim samo istinu! Istina nikada nije loša, ali može da pogađa lažove.

  Kako Vam izgleda politička scena, odnosno opozicija u Srbiji?

– Dok ja nisam došao opozicije skoro da nije bilo, ali sada će je biti… Mislim da će Srpska radikalna stranka ubrzo da postane glavna opoziciona partija i da će ona biti prava alternativa ovom izdajničkom, prozapadnom režimu…

 Šta mislite o drugim opozicionim partijama, na primer o demokratskoj stranci?

– DS jeste u opoziciji, ali su oni na rubu opstanka zato što je Vučić preuzeo njihovu ideologiju. Nažalost, Vučić još uvek ima i nacionalno, patriotsko biračko telo, jer ljudi smatraju da je on i dalje patriota i da zna šta radi.

Ovaj period u kome on ima glavninu i u patriotskoj i u prozapadnoj opciji ne može dugo trajati.. Doći će doraspada!

 word  Od kada ste došli iz Haga u više navrata ste komentarisali i kritikovali aktuelnu vlast. Šta mislite, šta ne valja kod vladajuće koalicije?

– Kod njih ne valja ništa! Ja kritikujem ono što mi je u određenom trenutku najupečatljivije

 Evo, na primer.. Narodna banka Srbije, na čijem je čelu kadar SNS-a (Jorgovanka Tabaković) je u ogromnom gubitku..

– Narodna banka je u gubitku, a Jorgovanka se razbacuje parama!  Problem je što su date velike pare za veštačko održavanje kursa dinara, a bolje bi bilo da je dinar lagano slabio – ne više od 10 % godišnje. S’ jedne strane država ne bi potrošila tolika novčana sredstva, a sa druge strane bi se destimulisao uvoznički sektor.

Najveće zlo našoj privredi donose nekontrolisani uvoznici i zbog toga danas ne možete kupiti skoro ništa što je domaće priozvodnje. Koja bi zemlja na svetu to izdržala?

 Ivica Dačić kao ministar inostranih poslova….?

– On je nikakav i kao ministar i kao čovek! Nažalost, kao ministar on predstavlja državu i to radi neadekvatno i nestručno.

To je čovek koji je izdao Miloševića, preuzeo socijalističku partiju i sada je vodi u direktnu propast.

Ja mislim da postoje veoma velike šanse da ta partija na sledećim izborima postane vanparlamentarna.

Rekli ste da ćete nakon izlaska iz Haga napadati taj sud jer je antisrpski…

– Ja to i radim! Sve što sam letos obećao, sada ispunjavam..

  S’ tim u vezi, kako komentarišete presude Hrvatima i Muslimanima pred tim sudom?

– Nijedan Hrvat iz Hrvatske nije osuđen pred haškim tribunalom i više se ne vodi ni jedan sudski proces.

Sudili su Hrvatima iz Bosne i oni su dobili poprilično visoke zatvorske kazne, ne tako drakonske kao Srbi, ali među njima ima onih koji su osuđeni na 20 i 25 godina. Od svih njih zajedno niko nije osuđen na doživotnu robiju.

Što se Muslimana tiče, oni su prošli potpuno nekažnjeno ili su dobili male, simbolične kazne. Isti slučaj je i sa Albancima.. Glavni su potpuno oslobođeni, a neka fukara je osuđena na par godina.

Oni koji su sa haškim tužilaštvom sklopili sporazum o priznavanju krivice za Vas su izdajnici ili smatrate da nisu mogli da se izbore sa haškim sudom?

– To su izdajnici! Naravno da su mogli da se izbore sa haškim sudom…

Upravo je Biljana Plavšić rekla da nije mogla da se izbori sa sudom u Hagu i da nije mogla da pronađe svedoke koji bi svedočili u njenu korist…

– A što se onda nije ubila?!  Šta znači to „nije mogla da se izbori..?“ Srpska Carica nije mogla da nađe svedoke, a ja ih nisam ni tražio.

Mogla je da se bori sa svedocima optužbe, da negira njihove izjave.. Da je htela da se bori, ja bih joj bio svedok!

Kako je onda mogla da bude svedok u procesu protiv Momčila Krajišnika..? Njeno svedočenje je bilo ključni element u donošenju osuđujuće presude Krajišniku. Takođe, trebala je da svedoči i protiv Miloševića, ali su u pripremnom razgovoru shvatili da bi je Slobodan sasekao i odustali su od toga.

        Nedavno ste pomenuli da ste doprineli samoubistvu Milana Babića.. Na koji način?

– Da, tako što sam ga neprekidno provocirao verbalnim putem.

Ja njega delimično i cenim što je to uradio, za razliku od Biljane Plavšić kojoj tako nešto ne pada na pamet!

Milan Babić je imao porodicu, ali se ipak odvažio na taj korak, a Biljana nema ni kučeta ni mačeta, ali hoće da živi sto godina..  Što se Srpska Carica na žrtvuje na oltar otadžbine…?

 Činjenica je da Vama Haški sud nije uspeo da dokaže krivicu ni po jednoj tački optužnice… Šta mislite, šta je glavni problem tribunala, u pravnom smislu?

– Problem je što nemaju stručnih sudija, dobrih tužilaca, nemaju pravosudne istražitelje i što rade po političkim nalozima.

Tamošnje tužilaštvo je ubeđeno da, ako protiv nekoga podignu optužnicu, taj neko mora po svaku cenu biti osuđen a to ne radi nijedno tužilaštvo na svetu!

Njima uopšte nije cilj da se dokaže i utvrdi istina..

Govorilo se dosta o tome da je Hag zapravo potkupljivao svedoke da bi svedočili pred tim sudom.. Šta Vi znate o tome?

– Mnogi svedoci su potkupljivani tako što su im obezbeđivani smeštaj i posao u inostranstvu, nekima su čak obezbedili i privatni bizniz!

U jednom trenutku je čak bila prava jagma ko će biti svedok.. Nataša Kandić je intezivno radila u vrbovanju svedoka u prilog tužilaštvu.

  Koje su Vaše političke greške koje ste napravili u prošlosti?

– Svaki čovek pravi greške, ali ja nisam napravio nijednu fundamentalnu grešku…

  Pitaću Vas konkretno.. Da li sada mislite da je Vaše učešće u Vladi sa socijalistima ’98 godine bilo pogrešno?

– Zašto bi to bila greška? Mi se nismo obrukali… Da nismo ušli u vlast Amerikanci bi nas odmah porazili!

Sklopili smo dogovor sa socijalistima da ćemo izdržati po pitanju Kosova, ali oni su pogazili dogovor.

Postavlja se pitanje zašto smo onda ostali sa njima u vlasti od ’99 – 2000 godine…?  Da smo tada otišli, Đinđić bi odmah došao na vlast, a Milošević je uvek bio pozitivnija politička opcija od njega!

 Zbog čega svoj izvanredni intelekt niste mogli da upotrebite u saradnji sa Zoranom Đinđićem, za kojeg jako dobro znate da nije bio ništa od onog što Vi pominjete, već jedan od najvećih patriota u istoriji Srbije?

– Ja veoma dobro znam da je Zoran Đinđić bio izdajnik i mafijaš i za to imam bezbroj dokaza!

Pre nego što se on afirmisao kao izdajnik, postojao je jedan pokušaj naše saradnje.. On je tada, bar prividno, podržavao republiku Srpsku, pa smo zajedno sa Koštunicom sklopili tehničku koaliciju.

Sa tom našom koalicijom mi smo poražavali socijaliste na svakim narednim izborima na lokalnom nivou, a onda je Đinđić dobio naredbu sa zapada da raskine koaliciju i više nije bilo šanse ni za kakvu saradnju sa njim.

  U kakvim ste odnosima sa Sandom Rašković Ivić i šta mislite o tzv. Patriotskom bloku?

-Ja se ne sećam da sam nju ikada sreo..

  Šta mislite o njenoj izjavi da je sa Vama moguće pregovarati nakon što se adaptirate na političku scenu u Srbiji?

– Ja da se adaptiram..? Pa ja se najbolje snalazim na srpskoj političkoj sceni! A šta ona radi?  Ona se ponaša kao slon u staklarskoj radnji! Nju je Vučić doveo na čelo DSS-a, on joj je dao logističku podršku.. Pa ko bi glasao za nju, ko je Sanda Rašković Ivić?

Vučićev cilj je bio da tu stranku stavi pod svoju kontrolu i uspeva u tome.. Da li ste primetili da na lokalnim izborima u Mionici DSS izlazi na listi napednjaka?

Kako se osećate kada ste stigli u Srbiju i kako su Vas dočekale bezbednosne institucije (po pravilu, morali ste imati razgovor sa njima) ?

-Nikakve razgovore ja nisam imao sa bezbednosnim institucijama… Video sam nešto malo žandarmerije sa automatskim puškama na aerodromu, ali ja sam smatrao da je to prikladan dekor za moj doček..

Na graničnom prelazu aerodroma policajka mi je tražila dokumentaciju na uvid, ali ja nisam hteo ništa da joj pokažem iako sam kod sebe imao privremeni dokument koji su mi dali u Hagu. Sačuvao sam to kao suvenir (smeh)

Dakle, ja sam ušetao u Srbiju bez ikakvih bezbednosnih provera!

Kako Vam se čini ekonomsko – politička i socijalna situacija u Srbiji?

– Ekonomska i socijalna politika je veoma kritična, Srbija mnogo gore živi nego pre 12 godina..

Sadašnje rukovodstvo države smatra da može izigrati i istok i zapad, a nikako nije moguće sedeti na dve stolice..

 

 Mnogi bi Vam sada rekli da je Josipu Brozu Titu u tome polazilo za rukom…

– Tito je neprekidno bio agent zapada i glumio da je komunista da bi pravio razdor na istoku! Njemu su Amerikanci dali 100 milijardi ondašnjih dolara da bi ostao privid Jugoslovenske ekonomije i samoupravljanja.

Nikome u vreme Tita nije bilo dobro, čak i onaj nesrećnik Tomislav Nikolić kaže da on sada sledi Titov put – i istok i zapad… Budala!!!

Šta je sa Ratkom Mladićem, kako izdržava dane u pritvoru i kako Vam se čini njegov proces pred sudom?

-On je teško bolestan i nijedna država na svetu zbog toga mu ne bi sudila. Njega je potrebno uputiti na lečenje, a ne suditi mu!

Sada je u najtežem zdravstvenom stanju Goran Hadžić, njemu je otkriven rak mozga koji se ne može lečiti i pitanje je koliko još dugo može živeti!

Mislim da je neophodna javna akcija u Srbiji kako bi pomogli da se Hadžić vrati ovde na lečenje.

Da li je tačna konstatacija da u Srbiji nije bitno ko glasa nego ko broji glasove i sa tim u vezi, da li mislite da je moguće smeniti Vučića na izborima, jer ukoliko postoji cenzure medija – nema fer izborra i jednake zastupljenosti svih izbornih lista?

-Tačno je da se u Srbiji neprekidno vršilo falsiikovanje izbornih rezultata. To su radili i socijalisti, i dosmanlije i naprednjaci!

Postavlja se pitanje do kada može trajati ta cenzura medija…?

Nikada, od ’90- ih godina nije bila tako sveobuhvatna kao što je sada! Ali, mislim da to ne može dugo opstati, jer što je jača cenzura, ona brže i radikalnije puca!

Nema zastarelosti slučaja!

šešelj bebe

 Predložite nam sledećeg sagovornika…

– Ja vam predlažem zamenika predsednika SRS -a Nemanju Šarovića… Za njega pripremite više pitanja (smeh)

tekst: Ivan E. - Andreja B. 

 

Оставите одговор

