knjiga „SEVEROZAPAD“ Zejdi Smit

Sagledavanje knjige iz različitih uglova

274395837522ae49772f81972921438_330x468

 

Dana 21. aprila u 18 časova, održano je čitalačko veče u kafiću „The School of Life Belgrade“ ulica Molereva broj 3 u Beogradu.

Ovo je roman o Londonu. Priča o velikom gradu. I o deci velikog grada.

ana stoj

Ana Stojanović, moderator u „Klubu čitalaca“ konsultant i urednik

UTISAK O KNJIZI SEVEROZAPAD:

Severozapad–slojevit roman koji preispituje sustinu price. Igrajuci se formom i stilom Zejdi Smit nam jasno stavlja do znanja da prica nije jednostavna stvar, sa jasnim granicama ili urednim pocetkom, razradom i krajem. Dogadjaji nisu uvek ocekivani, opravdani ili lako razumljivi i njihov znacaj se menja u zavisnosti od tacke gledista. U gradu koji vezujemo za glamur i bogatstvo, Severozapad je cetvrt Londona gde zive obicni ljudi koji jedva sastavljaju kraj sa krajem. Koliko okruzenje i drustvene norme odredjuju razvoj licnosti? Uspeh u drustvu? Izmedju ostalog, Zejdi Smit nudi jedan predivan opis radjanja prijateljstva u ranom detinjstvu i prati sve izazove, komplikacije i protivrecnosti koje slede s godinama. Njen stil pisanja lezi negde na granici izmedju proze i poezije i oseca se velika sloboda duha.. Slike koje nam se javljaju dok citamo mene podsecaju na poentilizam: tu je nebrojeno mnogo sitnih, naizgled nepovezanih ili kontradiktornih tackica koje zajedno cine jednu jasnu ali suptilnu sliku.

Beba Bajalski komunikator-pregovarac www.vortimer-consulting.com

Beba Bajalski
komunikator-pregovarac
http://www.vortimer-consulting.com

Moje misljenje:

Pitanja postavljena u knjizi jesu filozofski i ljudski opravdana,jer moral je u neverovatnom padu danas u drustvu.
Ali nacin i jezik,stil pripovedanja zarad postavljanja ovih dobrih pitanja se meni licno nije dopao.
Previse mi je razvuceno,jezik nezanimljiv,dijalozi nezanimljivi.predugo se sve to razvlaci,nema mi dinamike.
U poredjenji sa tako vaznim filozofskim pitanjima,koje si navela u svojem misljenju o knjizi- meni licno se cini nezanimljivim stil kojim se ta pitanja postavljaju.
Opet meni licno ( a ukusi su razni i o njima se ne diskutuje) se ne svidja sto se pitanje pomoci izrazava kroz prizmu novca- novcane pomoci ( odnosno novcane prevare).
Meni bi zanimljivije bilo da se pitanje pomoci nekome ogleda kroz model nevezan za novac: pomoci coveku u bolesti znaci doneti i casu vode- sto nekad mnogo znaci. Pomoci coveku posle razvoda dobrim odnosom,prijateljskim ramenom- odlaskom na koncert u pravom momentu i td- su suptilni gestovi pomoci….
Pomoci nekome da se razabere sa svojim ciljem na poslu je jekad sudbonosna pomoc…. I td i td.znaci meni je dosta banalno pripovedanje kroz prizmu novca…. Barem sam ja tako dozvela knjigu.Sve u svemu – meni je knjiga slaba od onih koju necu pamtiti.

Na samom početku spisateljica Zejdi Smit, uvodi čitaoce u tešku dilemu, postavivši pitanje sa kojim se danas srećemo: „Da li treba pomoći čoveku u nevolji“?  

IMG_20150621_132837-1Lea, jedna od glavnih junakinja romana, otvara vrata ispred kojih stoji devojka, koja je  uplašena i u poderanoj odeći  moli za pomoć. Moli da je pusti u svoju kuću, moli da joj pomogne da spase majku, koju su upravo odvezli u bolnicu. Lea je pustila potpunog stranca u kuću. Da li biste vi postupili isto? Taj stranac, moli za novac, jer trenutno kod sebe nema para, sve se brzo desilo, odjednom njenoj mami je pozlilo, hitna pomoć došla je i odvezla u bolnicu. Treba joj novac za taksi, i možda trenutne troškove bolnice. Zahvaljuje se, što je pustila u kuću, jer niko drugi nije, kucala je kod komšija, ali niko ne otvara vrata… novac će vratiti. Da li biste dali novac? Lea je dala novac. Poverovala je u priču, koja je bila lažna. Taj novac nije otišao do bolesne starice, već za kupovinu droge. Lea je u ovoj situaciji ispala naivna. Kako možemo znati, kada stvarno treba pomoći čoveku, a da ne budemo prevareni?

citat iz romana:

Nije svima stalo do tog konvercionalnog malog života ka kome si ti zaveslao, pa veslaš li veslaš. Meni se sviđa moja vatrena reka. A kad dođe vreme da odem, ja stvarno nameravam da svoj kajak zalaufam u plamen pa nek me proguta. Ne bojim se! I nikad se nisam bojala. Većina ljudi se boji, znaš. Ali ja nisam kao većina.

One thought on “knjiga „SEVEROZAPAD“ Zejdi Smit

  1. Andreja Nazalost nisam bila na proslom disputu knjige Zeidi Smit.

    Moje misljenje: Pitanja postavljena u knjizi jesu filozofski i ljudski opravdana,jer moral je u neverovatnom padu danas u drustvu.

    Ali nacin i jezik,stil pripovedanja zarad postavljanja ovih dobrih pitanja se meni licno nije dopao. Previse mi je razvuceno,jezik nezanimljiv,dijalozi nezanimljivi.predugo se sve to razvlaci,nema mi dinamike.

    U poredjenji sa tako vaznim filozofskim pitanjima,koje si navela u svojem misljenju o knjizi- meni licno se cini nezanimljivim stil kojim se ta pitanja postavljaju.

    Opet meni licno ( a ukusi su razni i o njima se ne diskutuje) se ne svidja sto se pitanje pomoci izrazava kroz prizmu novca- novcane pomoci ( odnosno novcane prevare). Meni bi zanimljivije bilo da se pitanje pomoci nekome ogleda kroz model nevezan za novac: pomoci coveku u bolesti znaci doneti i casu vode- sto nekad mnogo znaci. Pomoci coveku posle razvoda dobrim odnosom,prijateljskim ramenom- odlaskom na koncert u pravom momentu i td- su suptilni gestovi pomoci…. Pomoci nekome da se razabere sa svojim ciljem na poslu je jekad sudbonosna pomoc…. I td i td.znaci meni je dosta banalno pripovedanje kroz prizmu novca…. Barem sam ja tako dozvela knjigu.

    Sve u svemu – meni je knjiga slaba od onih koju necu pamtiti.

    Bilo bi jako zanimljivo da i drugi podele svoj individualni dozivljaj knjige,jer svakako ima i drugih vidjenja koja su vredna- pogotovo kad knjiga izazva bar kod dvoje ljudi totalno razlicit dozivljaj. Beba Bajalski

    Beba Bajalski Vortimer Consulting

    tel: +381 69 711 777 e-mail: beba.consult@gmail.com http://www.vortimer-consulting.com

    >

Оставите одговор

