Borba se nastavlja

Narodna skupština, na predlog Visokog saveta sudstva, bira za sudiju lice koje se prvi put bira na sudijsku funkciju. (čl.147 Ustava). Narodnu skupštinu čini 250 narodnih poslanika, koji se biraju na neposrednim izborima, tajnim glasanjem, u skladu sa zakonom (čl. 100 Ustava). Građani Republike Srbije na neposrednim izborima biraju svoje predstavnike i prenose na njih određena prava. Ako predstavnici ne vrše poverena ovlašćenja za opšte dobro države, građani imaju pravo da se pobune. Pobunom, ukazujumo na propuste i greške određenih pojedinaca u organima vlasti i znate šta dobijemo…. otkaz. To je slučaj Radovana Nenadića, sudijskog pripravnika (volontera), koji je u julu 2015. godine ukazao preko društvenih mreža da je sudija građanskog odeljenja Višeg suda u Beogradu, Predrag Vasić nedostojan obavljanja sudijske funkcije.

fm_150x112_20141222175054 (1)

 

Da li se našto promenilo od kada ste dobili otkaz?

Od otkaza se nije nista značajno promenilo, osim činjenice da sam podneo tužbu protiv Republike Srbije a u smislu odredaba članova Zakona o zaštiti uzbunjivača. U međuvremenu je Visoki savet sudstva odbacio moju discipinsku prijavu protiv sudije Vasića kao nesonovanu uz političku i diletantsku argumentaciju da je sudija Vasić Karadjordjevića prvi put video i upoznao na njegovom rođendanu i da je sasvim normalno da sudija kao ugledan pojedinac društva prisustvuje značajnom društveno – političkom događaju. Visoki savet sudstva je po ko zna koji put dokazao da izvršava naloge izvršne vlasti a ovom odlukom je ohrabrio i druge sudije da svoje odluke koriste u svrhu poklona ili predmeta za slikanje na rođendanskim proslavama stranaka.

fm_150x112_20141222175054 (1) Da li ste sada zaposleni?

Nemam stalan posao, razvijam svoju nevladinu organizaciju „Odbrani i podrži“, pišem projekte i učestvujem u humanitarnim akcijama. Poslovne ponude nisam dobijao, očigledno u Srbiji ne postoji društvena odgovornost i svakako da sam razočaran jer su me mnogi tapšali po ramenu a nisu pokazali dovoljan stepen empatije i altruizma. Ko se i zašto plaši mene? Da li su moj osećaj za pravdu, znanje, sposobnost i ogromna odgovornost prepreka ka mom zaposlenju ili se potencijalni poslodavci plaše odmazde od onih koji i meni dišu za vratom? Jedino čime se sada bavim jeste pisanje projekata i humanitarnim akcijama. Bilo je poslovnih sastanaka, dobijao sam komplimente i utrkivali su se ko će više da mi laska, ali kada treba sa reči preći na dela, odjednom nastane tišina. Tu tišinu ne razumem, čak je i osuđujem.

fm_150x112_20141222175054 (1) Da li ste pokušali da konkurišete u drugim sudovima?

Nisam ponovo konkurisao u sudovima, jer kao kritičar korumpiranog pravosuđa ne želim da budem deo instrumenta izvršne vlasti koji to sudovi u Srbiji i jesu. Samo su na papiru i u Ustavu nezavisni.

fm_150x112_20141222175054 (1) Zašto ste podneli tužbu sada a ne onda? Šta vas je navelo da to uradite?

Tužbu sam podneo blagovremeno, to znači u roku koji je propisao Zakon o zaštiti uzbunjivača.

Nije lako biti u ulozi uzbunjivača i kritičara pravosudne mafije jer ste onda stalno izloženi pretnjama i ucenama, noževi su vam uvek na ledjima a vase reči i kretanje se pomno prate. Međutim, ta uloga mi ne smeta jer i kao čovek i kao pravnik imam dužnost da ukazujem na katastrofalno stanje u srpskom pravosuđu. Motivisali su me moralni principi i građanska savest. Niti sam razmišljao kakve će posledice biti, niti bih ikada ćutao pred nepravdom da bih sebi obezbedio bilo kakvu privilegiju ili napredak u karijeri.

fm_150x112_20141222175054 (1)Da li se vredi boriti za svoja prava? Biti uzbunjivač? Kakvu poruku želite da prenesete ostalim ljudima koje se nalaze u sličnoj situaciji?

 

Ne plašim se nikoga, sebi i drugima uvek govorim da je bolje umreti uspravno nego živeti na kolenima. Sloboda i pravda se osvajaju. Zbog toga se i borim.

TUŽBA

ispravka1

tuzba-2

tuzba-3

tuzba-4

tuzba-5

tuzba-6

tuzba-7

tuzba-82

tuzba-9tuzba-10

tužba preuzeta sa sajta  https://radovannenadicblog.wordpress.com/2016/01/18/dao-sam-obecanje-borbu-nastavljam-2/

One thought on “Borba se nastavlja

Оставите одговор

